Study in Hungary

Sunday, October 25, 2009




Saya masih ingat akan kenyataan rakan-rakan konsultan dari sebelah Russia, bertanyakan, kenapa Malaysia susah sangat nak melihat St. Petersburg, saya katakan bukan Malaysia, tapi sesetengah manusia (saya ulang : sesetengah ), bukan semua, tapi mungkin mereka teralpa, kerana tidak pernah kesana untuk memahami sendiri akan pendidikan, semoga mereka tidak menjadi katak dibawah tempurung.
Bagaimanapun, adalah lebih menarik, apabila ada seorang Pegawai, dari sebuah Kementerian (yang kini telahpun dimansuhkan), yang tidak yakin, dan keutamaan beliau adalah 'sedap ke makanannya?'. Adalah agak janggal bila itu menjadi keutaamaan beliau. Sehari selepas mendengar soalan tersebut, ketika bertembung didalam lif, MISSIB Management sekali lagi ke Kementerian yang sama, dan bertemu beliau. Adalah tidak dijangka, dari senyuman yang dilihat semalamnya, bertukar menjadi maki hamun kerana menyusahkan kerjanya..

Beliau akhirnya berkata - tak perlu pelajar Malaysia pergi ke luar negara.. dan beliau bermegah - megah dengan negara yang pernah dilawatinya.. Allah Maha Kaya...seminggu selepasnya, bumbung didalam Bangunan Kementerian tersebut runtuh..(sewaktu memaki hamun, ada beliau menyebut, beliau yang menyokong permohonan kontraktor - kontraktor)

No comments:

Sukhoi History